fredag 12. september 2008

Intervju og praksis

I går gjennomførte praksisgruppa mi to separate intervju av to elever i sjuande klasse på forskjellige skuler. Me må vel innrømme at det ikkje gjekk så bra som me håpte på. Erfaringa me fekk var at nivået i sjuande klasse ikkje var like høgt som me trudde. Begge to sleit like mye med oppgåvene dei fekk. Men så var det heller ingen gunstig situasjon å sette eleven i. Det var tydelig at ho me intervjua var veldig stressa. Me satt i eit stille grupperom og såg på at ho skulle gjere oppgåvene så godt som mulig sjølv. Eg trur eg hadde slitt sjølv skulle eg ha gjort desse oppgåvene i same situasjonen. Men me fekk likevel prøvd oss som ”mattehjelp” og lærte nok litt om korleis ein lærar ikkje skal opptre. At me berre satt der og såg på det ho gjorde, førte tydeligvis til at ho fekk prestasjonsangst. Dermed lærte me at det kanskje ligg noe i det som blir sagt på skulen; ein lærar bør gjere oppgåvene med elevane sine. Han kan ikkje berre sitte og sjå på det dei gjer, og han kan heller ikkje drive med sine eigne ting.

Neste uke skal me ut i praksis. Eg håper eg kan ta med meg erfaringar eg gjorde under intervjuet og over i observeringsprosessen. Og at eg vil få nokre tips til korleis me heller kunne gjennomført intervjuet. Eg er spent på korleis skulen er i dag i forhold til da eg gjekk på skulen. Korleis timane er lagt opp, og kor variert undervisninga er. Eg forventar vel eigentleg at skulen skal vere meir variert no enn då eg var elev. At lærarane er flinkare til å veksle mellom ulike undervisningsformer, at det er fleire undervisningsrelaterte utflukter og at skulen er betre utstyrt. Men så er det vel fleire faktorar med på å påverke muligheitene dei forskjellige skulene har. Innstillinga til både lærarar og styre, om skulen er bygd for varierte arbeidsformer, økonomi og omgivelser er vel bare noe av det som er med på å avgjere kor variert ein skuledag blir. Skulen me skal på er visst ein gammal skule, så det blir spennande å sjå korleis dei har utvikla seg i forhold til nyare skuler. Kva ressursar dei har og korleis dei nyttar ressursane sine. Til slutt gler eg meg til å ut i skulen med nye auge, sjå elevane og lærarane frå eit anna hold. Kanskje får eg eit anna bilde på kva for ein lærar eg vil bli.

3 kommentarer:

Borghild sa...

Ja, intervjuet vårt var ikke lett. Men nå har vi i alle fall erfart det også. Det var interessant likevel, og neste uke kommer til å bli kjempe spennende for oss alle. Håper vi får mange tips, og god inntrykk av hva det vil si å være en lærer. Hvordan tror du vår by-skole vil være i forhold til de to andre skolene?

Heidi G. sa...

Ja du gjør det ikke enkelt for meg! Jeg vil egentlig ikke påstå at jeg vet så veldig mye om noen av skolene. Derfor er det vanskelig å uttale seg om forskjellene. Men jeg regner med at skolene i Stord har litt mer utearealer å benytte seg av, ikke nødvendigvis bare skoleområdet, men også skogsområder ol. Dette vet jeg hvertfall er viktige forskjeller på skolene hjemme hvis man sammenligner der i byen og de utenfor. Vår by-skole har langt til nærmeste skog og friluftsområdet, og så vidt jeg vet er ikke skolegården veldig stor. Dette kan få betydning for hvordan lærerne legger opp undervisningen med tanke på ut-i-skogen-og-lær opplevelser. I tillegg er jo vår skole en gammel skole de nå vurderer å pusse opp. En av hovedgrunnene til dette regner jeg med er økt elevtall og minket kapasitet. Dermed vil jeg tro plass og utforming av klasserommene vil ha litt å si for variasjonen i undervisningen. Hverfall en av Stordskolene er nettopp pusset opp, og her kan det være bedre tilrettelagt for gruppearbeid, eller annet tilpasset arbeid. Pga muligens lite plass er jeg spent på om vår skole for eksempel har forskjellige tider for friminutt for å kompansere. Men dette blir jo bare spekulasjoner. Kanskje har jeg et bedre svar til deg etter at jeg faktisk har vært på skolen og ser hvordan de har det:)

Steinar sa...

Fine refleksjonar de to har her! De har utan tvil lært noko gjennom det intervjuet, og det positivt!

Lukke til med praksis!