fredag 22. august 2008

Presentasjon av meg

Hei!

Jeg heter Heidi og som allmennlærerstudent på Stord skal jeg nå forsøke å lage en mer eller mindre meningsfull blogg om min skolehverdag. Siden jeg aldri har prøvd dette før tror jeg dette blir både utfordrende og spennende. Forhåpentligvis vil ikke bloggen ligne spesielt mye på dagbøkene mine fra barneskolen og ungdomsskolen, da dette i såfall ville blitt ekstremt flaut.

Akkurat nå er jeg full av forventninger til det jeg tror kommer til å bli fire veldig interessante år. Utfordringen for min egen del er å venne meg til tanken på å skulle stå foran en hel klasse frivillig. Dette er noe jeg har hatt problemer med helt siden barneskolen, men nå er jeg innstilt på å kvitte meg med frykten. Jeg er veldig glad i barn, og liker tanken på å kunne hjelpe dem litt fram her i verden. Så da er vel lærer et godt sted å begynne?

Ettersom jeg bor i Haugesund ble Hsh et naturlig valg av skole. I løpet av de siste to årene har jeg tatt meg fri fra skolen og brukt tiden på å jobbe. Lysten på å studere var sterkt fraværende etter at jeg var ferdig på videregående, men nå er den tilbake igjen. Motivasjon er jo viktig for å lære, så dette burde gå strålende! Nå gleder jeg meg hvertfall til å sette i gang og til å bli kjent med nye folk. Klassen virker veldig koselig, så alt tyder jo på at dette blir noen fantastiske år.

Ingen kommentarer: